Hlavní nabídka
Při vysvětlování se nebudu vyhýbat slangu, zavedeného mezi hráči UT. Jediné slovo slangu často nahradí celý odstavec vysvětlujícího textu. Pokud narazíte na nějaké slovo, jenž Vám nic neříká, použijte Pařanský slovník. Tato taktika je popisovaná pro DM, ale lze částečně aplikovat i na duely. Taktiky TDM a CTF popisovat nebudu, jelikož taktika každého klanu je jiná a většinou se o ní klany nerady dělí. Tato taktika funguje na průměrné a slabší hráče. Na vynikající zabírá dosti málo, jelikož jejich taktika, zkušenost a aim se dá jen těžko překonat (především v duelu).
Základ Vašeho úspěchu se musí skládat nejen s taktiky, ale i z dobrého aimu a dobré znalosti mapy. Pokud chcete hrát dobře a hrát takticky, musíte znát nazpaměť umístění všech předmětů v mapě, vědět, kde dochází k nejčastějším střetů a další. Dále je velmi vhodné se v návaznosti na pozice zbraní, nábojů a dalších artefaktů naučit jejich zvuky. A to jak zvuk sebraného předmětu, zvuk přehození zbraně, respawnu jak protivníka tak předmětu či zvuk používané zbraně. Umět musíte také zacházet se zbraněmi :o) Je třeba dobré vědět, že pistolí,minugunem, plasmagunem a sniperem můžete střílet přímo proti zdi a nic se Vám nestane. S ASMD s kladivem se poraníte, ale se slizem, raketometem a flakem se výstřelem z bezprostřední blízkosti do zdi téměř s jistotou zabijete. A nemusí to být jen zeď. Může to být protivník a dokonce i létající zbytky protivníka ! Podle situace, vzdálenosti od protivníka je třeba si vybrat vhodnou zbraň. A to samozřejmě i na to, s jako zbraní na Vás protivník útočí a jaký je Váš zdravotní stav, či stav výzbroje a výstroje. Nutností je též znát též všechny možné cesty, jak se dostat na to či ono místo. Začátečník si myslí, že na jedno konkrétní místo vedou třeba tři cesty, ale zkušený hráč ví o dalších dvou, ač obtížněji použitelných. Tudy pak Vás může snadno překvapit.
Jedna z důležitých prvků taktiky je pohyb. Nesmí být přímočarý a snadno předvídatelný. Protivník z Vašeho pohybu by neměl odhadnout, kam zrovna příští sekundu vykročíte, či jestli hodláte zrovna něco sebrat. Je dobré (především v duelu) klamat a klamat. Pustit výtah, Zajít za roh a vzápětí (ale ne bezmyšlenkovitě) se vrátit. Nedělat věci standartně. Člověk si má tendenci vyběhat na mapě sběrnou trasu, ale té by se měl bránit. Na rychlý pohyb je ideální dogging. Hodně lidí ho používá tak, že se otočí cca o 45stupňů bokem a doggne do boku a současně narovná pohled do osy pohybu myší. Těsně před ukončením pohybu se opět natočí o 45 stupňů a pohyb opakuje. Výsledek je ten, že hráč se pohybuje rychle cik-
A jako obvykle. Na otevřených prostranstvích se příliš nezdržujte. Pokud jste zranění a pronásleduje vás protivník, nikdy neběhejte přímo k lékárničkám, když víte že je Vám v patách. Stejně tak není dobré po narození běžet ihned k nejbližší zbrani. Mějte napaměti, že ne z každého místa vede více východů. Pokud Vás tam někdo přistihne a nebudete mít zbraň, Vaše šance na přežití se budou blížit nule. Také každý víceméně předpokládá, že pokud jdete chodbou, objevíte se u druhého východu..
Další kapitolou taktiky (což se týká především duelů), je časování, neboli timing. Jedná se o znalost časů, kdy se jaký artefakt obnoví. Jeden z nejdůležitějších je belt. Je to nejsilnější brnění ve hře. Velmi vhodné je si hlídat též Armor a Thing pad, což jsou slabší štíty.
Při hromadných soubojích v DM si dávejte pozor, aby jste se nedostali mezi dva bojující hráče. Jestli nejste vynikající hráč nebo pokud okamžitě neustoupíte z jejich dráhy střel, velice rychle zemřete. Prohánějte soupeře po mapě jak je Vám libo, dejte však pozor, aby Vám nepřichystal léčku např. kombem či že si na Vás v nepřehledné části mapy počká a pak Vám to napálí mezi oči. Dále si dejte pozor na to, aby jste pokud možno nikdo po Vás zezadu nešel, jelikož pokud pak na někoho narazíte vepředu, budete muset nejspíše rychle zmizet..
Taktika je také o tom, že uvažujete, co onen protivník udělal, co dělá a na co se zrovna chystá, případně kde se po zabití může respawnout (poslední platí především v duelu). O tom Vám hodně řekne zvuk. Zvuk Vám též hodně napoví, kdy máte hodně času (vzdálený raketomet), kdy nemáte moc času (koule z ASMD po němž zpravidla následuje kombo) či prakticky žádný čas (kulky ze sniperu dopadající kolem Vás). Téměř vždy se vyplatí nejdříve utéci za nějako překážku a tam pak se připravit k protiútoku či lépe překážku oběhnout a vpadnout útočníkovi do zad. Samozřejmě pokud po Vás jde raketometem či ASMD je nutné si poodstoupit od rohu překážky, kam jste se dočasně skryl co nejdále, či pokud je překážka malá, ani za ni nezabíhat a rovnou ji oběhnout. Obě uvedené zbraně jak raketomet, tak i ASMD funguje dost daleko za roh, čehož se velmi často využívá.
Ke kvalitní hře pomáhá především hra samotná a sbírání zkušeností a to především na internetu či ještě lépe na lankách. Při ofline hraní s boty (počítačovými protivníky) i na nejvyšší obtížnost se nevyrovnají opravdu dobrým hráčům na internetu. Rychlí, pohotoví a přesní jsou boti až běda, ale jejich pohyb po mapě se stále omezuje na naprogramovanou trasu, čehož lze velmi dobře využívat. Klidně vám vlezou 5x do pasti, kam by i nejhorší lidský hráč na internetu vlezl maximálně 2x.