Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > UT > Tipy a triky__________březen 2005 (01/08)

Unreal Tournament
 

 
 
  • Pokud máte špatný odhad kde je koule z ASMD , když ji chcete použít na kombo, všímejte si odlesků od stěn, co koule vydává. Nesmíte je mít pochopitelně mít vypnuté.


  • Když se pokoušíte trefit někoho v pádu vašem či jeho, nesnažte se zbytečně mířit svisle, pokud padá k vašemu zaměřovči, ale pouze pořádně zaměřit vodorovně a ve správném okamžiku stisknout spoušť.


  • Pokud myslíte, že jste dobří, když hrajete ofline s boty na nejtěžší úroveň, tak se šeredně pletete. Boti, ač mají nejakou inteligenci naprogramovanou a mají neuvěřitelný aim, tak jsou neuvěřitelně nepoučitelní. Na lidské protivníky budete muset neustále vymýšlet nové finty, jelikož vám na staré neskočí.


  • Biorifli hodně lidí podceňuje. V případě, že se trefíte při plným natažení kohokoliv, tak nemá šanci přežit. Ani hráč s beltem a 199 zdravím. V případě, že mě protivník vidí a pronásleduje, hodím sliz těsně za roh. V případě, že mě vidí, hodím sliz těsně za něj, jelikož drtivá většina hráčů když vidí, že jsem vystřelil, automaticky couvne. V drtivé většině si do něj díky tomu sám naběhne. Jako protizbraň se hodí např. koule z asmd. Tím vrátíte sliz zpátky na protivníka.


  • Nejúčinější použítí paprsku plasmagunu je, když ho zasouváte a vysouváte z protivníka. Proč to tak funguje je to, že každý paprsek je vytvořen z několika (asi z 8) dílů Když vnoříte jeden díl do soupeře, dostane se vám "bonusu" za zasunutí v podobě vyššího zranění. V případě, kdyby se soupeř udržel v rámci jednoho dílu paprsku (ve hře věc téměř nemožná), tak zranění za čas bude dále výrazně nižší. Pokud však Zastrčíte do spupeře další díl paprsku, čí z něj paprskem vyjedete a opět se vrátíte, tak dostanete opět "bonus". Když najdete přechod dvou částí paprsku a budete ho vytahovat a zasunovat tak, aby se jednotlivé díly paprsku střídaly, účinek paprsku bude mnohem větší, než když ho budete paprskem jen následovat.


  • Nastavení UT lze ovlivnit třemi způsoby:

     a) přes herní menu - nejednosdušší, ale nejvíce omezené nastavování
     b) přes UT konzoli, kde se napíše "preferences" - středně omezené nastavování
     c) přímou editací ut.ini a user.ini - naprosto bez omezení, avšak nejméně ergonomické.

  • Lze nastavit i parametry, za který vás ze serveru na internetu v lepším případě jen vykopnou, takže je vhodné vědět, co děláte.


  • Stále se dá koupit knížka Unreal Tournament:Průvodce bojovníka Vydal ji v roce 2000 ComputerPress a stávala 179Kč. Já ji kdysi koupil také. Nyní (včetně CD) ji můžete koupit za pouhých 39Kč. Zkušený hráč v této knížce nenajde nejspíš nic nového, ale pro začátečníka by mohla být studnou na vědomosti. I když je fakt, že knížka spíš supluje český návod, než rady jak konkrétně hrát. Ale ani přiložené CD není k zahození. Najdete tam mapy, mutátory, skiny a další. Je ale už těžko k sehnání

 

  • Oficielní minimální konfigurace pro UT99:

     Procesor: Pentium 200MHz
     RAM: 32Mb
    HDD: 120Mb
    CD mechaniku (nutno neustále vložené CD se hrou)
    Nepotřebuje 3D grafickou kartu

  • Minimální rozumná konfigurace pro UT99 dle mého názoru :

     Procesor: 500Mhz
    RAM: 128Mb pro Win 98 256Mb pro WinXP
    Grafická karta: GeForce200MX
    HDD:1giga (dle počtu screenshotů, přidaných map a uložených dem se může velikost přiblížit i ke 2 giga)
   CD mechaniku
   Internet: 128kb/s
   Na této konfiguraci si při stabilním připojením na internet bezproblémů zahrajete v rozlišení 800x600 a středních detailech.

  • Maximální využitelná konfigurace pro UT99:

    Procesor: 1GHz
    RAM: 256Mb Win98 a 512Mb WinXP
    Grafická karta: GF6600GS
    CD mechaniku
    Internet: 512kb/s
    Lepší počítač než tento již nijak zvlášť nevylepší plynulost hry.
    Na této konfiguraci budete mít v rozlišení 1024x768 při středních detailech (za stabilního připojení k internetu) stabilních 100 fps.

  • V případě, že vám při stahování souborů vám napíše "Verstion ...něco.. mismatch", stačí, když tento soubor smažete či lépe zazálohujete u sebe na disku a UT si samo, po opětovném připojení, stáhne správnou verzi. Nejčastěji se toto děje u soubrou "de.u" či "de.int" jenž se nachází v adresáři "Unreal Tournament \System" , stejně tak, jako drtivá většina potencionálně problémových souborů.


  • Pokud se připojujete na server a když už jste skoro ve hře a napíše vám to "Connection Failed!", znamená to, že se stihnul někdo připojit před vámi a na daném serveru je plno. Což si snadno můžete ověřit tím, že si zvolíte spectrátora a dáte reconect. (Spectrátor může být zakázaný) Pokud se vám to stane při tahání souborů, co vám chybí, tak se právě změnila mapa a stačí dát reconect a soubory co vám chybí (pro novou, právě změněnou mapu) se opět začnou stahovat.


  • Dosti důležitý pohyb v UT je takzvaný dodge. Jsou to celkem efektní salta, co provádějí vaši protivníci. Dodge daným směrem (doředu, dozadu, doprava a doleva) uděláte rychlým stisknutím klávesy pro daný směr a to dvakrát rychle zasebou. Obraz se vám nepřetočí, ale jakoby s trhnutím se dostanete dále. Jedná se o nejrychlejší standartní pohyb v UT. Rychlejší je jen už s translokátorem. To že salta opravdu provádíte, můžete zkusit ve hře před zrcadlem. Potíž je v tom, že zrcadlo se v mapě skoro nevyskytuje.


  • Pokud chcete hrát někdo za nějakou zvláštní příšeru, co si někde stáhnete, či budute chtít dát jiný hlas své postavě tak může, ale musíte si uvědomit, že pokud nebudete zakládat hru, tak se místo jej dosadí server nějakou defaultní postavu. Jelikož každý server podporuje jen základní + občas nějaký lehce modifikovaný.


  • Abych si nemusel neustále instalovat mapy a nestahoval při každým připojení na net skiny, mapy apod, tak mám kompletní instalaci UT zazálohovanou. Když si UT nainstaluju, tak touto zálohou přehraju instalaci a UT se chová jako před přeinstalací WIN.


  • Já mám UT nainstalovaný a tak pouštím umody jako klasický exe soubor. Lidé, jenž mají UT pouze zkopírované bez instalace, musí použít na instalaci umodu následující postup:

     setup.exe install nějaký.umod a to nejlépe v příkazovém řádku či Total comenderu.

  • Pokud máte nainstalovaný anticheat UTDC, a používáte firewall Kerio, s velkou pravděpodobností Vám to při připojení do hry napíše "Corupted memory" a jste ze hry venku. Pomůže nejspíš odinstalování. Pokud se ho nechcete vzdát, zkuste jinou verzi. Různé verze jsou různě problémové.


  • Nastavení, za nějž vás UTDC vykopne ze hry je třeba úplné vypnutí stínů či změna úhlu pohledu při hře. Také se mu nelíbí, když si nastavíte příliš velký (ala vetřelec) či příliš malý (zoom) úhel pohledu.


  • Chcete se se v mapě Galeon dostat nahoru k Atomovce? Stačí vystřelit do světla a sjede pro vás výtah.


  • Pokud se Vám zachtělo kegu v mapě Zeto, hledejte u raketometu. Ve stěne jsou skrytá dvířka, která se otevřou, když na ně skočíte.


  • Víte, že v mapě Deck][16 lze přeskočit od beden s ampem doprava směrem k nábojům do plasmagunu? Nemusíte tím pádem probíhat dost rizikovou uličku kolem lékárniček, či přes ně.


  • Většinou je v mapě nanejvýš jeden belt, avšak v mapě Anubis jsou dva. Jeden, o němž ví každý je v lisu a druhý hledejte pod sniperkou.


  • Tzv. headshot zona nezahrnuje pouze hlavu, ale i krk a část výstřihu u krku. Pokud chcete dát headshot válečné krávě, tak miřtě na podstavec zbraně.


  • Je vaše UT temné jak noc ač se zdá, že je vše ok, tak nevidíte nic, než černočernou tmu? Zkuste stisknout F11, jenž řídí po deseti krocích světlost hry.


  • Když uvidíte na zemi ležet člověka v beltu, či když uvidíte jakokoukoliv mrtvolu v gibu, tak si na něj dejte pozor - není mrtvý, je to jen simulant.


  • Druh mapy se dá jednoduše změnit tím, že přepíšete koncovku mapy např. z CTF-mapa na DM-mapa. Pak si budete moct zahrát DM v CTF mapě. Ne vždy to bude úplně bez problémů. Pokud totiž z DM mapy uděláte CTF mapu, tak tam vlajky prostě nebudou a nepůjde to hrát.


  • Jakou verzi Unrealu tournamentu 99 máte zjitíte snadno. Stačí vyvolat esc menu a podívat se na horní lištu úplně vpravo.



 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky