Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > UT > UT a ping__________prosinec 2003 (10/06)

Unreal Tournament
 

 
 
  • Zvláště na českém internetu uslyšíte o lamách na pingu a o lagách. Následující řádky by Vám měli přiblížit o co jde. Následující informace platí za normálního stavu na internetu. V případě, že máte sdílené připojení, či je-li internet ucpaný, následující řádky nemusí v plné míře platit.


  • Hratelnost hry na internetu ovlivňuje kromě vlastního umu a výkonu počítače, aby uměl plynule zobrazovat hru, také hodně kvalita připojení. To že máte třeba 1Mb pevnou linku přes satelit je pěkné, ale na hraní po internetu téměř nepoužitelné. Jelikož doba, kdy Vaše data vyletí z antény do satelitu, tam zpět na zem, do serveru se založenou hrou, zpět do satelitu a zpět k Vám bude určitě více jak 0,5 sekundy a to je jakákoliv hra hraná v reálném čase nehratelná. Toto spojení je vhodné pouze na surfování po internetu či stahování. Hry jako je například Unreal tournament, zaleží dosti na pingu. Ping je odezva serveru v milisekundách. V praxi to zjednodušeně znamená, že pokud máte ping 100, vyměníte si data se serverem, kde je hra založena v průběhu hry každou desetinu sekundy. Z toho vyplývá, že čím máte nižší ping na daný server, tím lépe.


  • Zbožné přání při hře na internetu je většinou ping do 20. To se dá hrát naprosto plynule a bez trhání obrazu, jenž způsobuje vysoký ping. Tento ping na internetu nejspíše nikdy nedosáhnete a reálný je pouze na LAN. Ping do 40, na němž se dá také hrát dosti slušně dosáhnete buď na ADSL či na internetu přes kabelovku. Další již se začínajícími obtížemi se dá hrát s pingem do 80. To již hra není plynulá a sem tam se cukne a Vaše akce se stanou opožděné. Tento ping se dá dosáhnout na ISDN. Ping kolem 120-160 se dá dosáhnout na klasickém 56k modemu. Při tomto pingu je hra trhaná, Vaše akce jsou vykonány s velkou prodlevou a hra je tímto oproti hráčům s dobrým pingem dosti znevýhodněna. Hráč jenž hraje zdánlivě průměrně na klasickém modemu, je velmi často o mnoho lepší, než ten, jenž to příliš neumí, avšak ping má dobrý. Proto tito hráči často mluví o lamách na pingu. Pokud máte vysoký ping (asi tak od 80 výše), musíte vždy mířit před protivníka, jelikož Váš protivník je již o kousek dále, než ho vidíte, avšak data o jeho pohybu k Vám ještě nedorazila. Další věc, jenž též nastává a já osobně ho považuji za nejhorší variantu pingu a tou je ping jenž neustále kolísá. Chvíli máte ping 30, pak 200, pak 80 a není neobvyklé, že občas i přes 500. Pokud máte ping jakkoliv špatný (mám na mysli do 180), tak se časem naučíte, jak s ním hrát. I s vysokým pingem lze hrát dobře, avšak musíte hrát mnohem lépe než ostatní a umět velmi dobře předvídat, jelikož musíte mít stále na zřeteli to, že Vaše akce budou ve hře provedeny se zpožděním. Pokud však máte ping, jenž kolísá, je toto předvídání k ničemu, jelikož nikdy nevíte, zda Vaše akce bude provedena okamžitě, či se zpožděním.


 
  • V případě, že je ping velmi vysoký, což je asi od 500 a výše (mě známý rekord je 17000 - 17sek), rozsvítí se Vám na pravé části obrazovky červený symbol vypojené zásuvky a znamená, že máte lag. Lag je vlastně (většinou) krátkodobý výpadek spojení se serverem (několik sekund či zlomek sekundy), na němž je na internetu založena hra. Lag se projeví tím, že nemůžete nic dělat, či hra začne najednou trhat. Po odeznění lagu se to, o co jste se pokusili během něho (často) velmi rychle "přehraje" a bohužel často zjistíte, že Vás během tohoto relativně krátkého okamžiku buď zabil, či že jste se zabili sami. Lagujícího soupeře poznáte celkem snadno, jelikož jeho pohyb není plynulý, ale objevuje se skokově po dráze pohybu. (Neplést si se skokový pohybem při použití ručního teleportu).


  • Další problémy ve spojení způsobuje takzvaný PL jinak řečeno packet lost. Jde o dosti nepříjemnou záležitost. Data mezi Vaším počítačem a serverem se někde ztratila. Packet lost zjistíte společně i s aktuálním pingem po stisknutí klávesy F6 ve hře. Packet lost se udává v procentech. Pokud dosahuje několika procent, zbraně jako minigun ztrácí silně na účinnosti. V případě několika desítek procent, se hra stává nehratelnou. Díky této poruše ve spojení server zapomene, že jste vystřelili na soupeře, nejdou sbírat náboje a podobně. Tato porucha nijak nemusí souviset se špatným pingem.


  • Pro hráče s vysokým pingem (100 a více) je prakticky nepoužitelný sniper a silně snížená účinnost plasmy a minigunu. I použití RL je velmi ošemetná záležitost, jelikož díky pingu se celkem často (ač úplně nesmyslně) sami sebe trefíte vlastníma raketama do zad. Proto tito hráči hodně používají ASMD. Naopak pro hráče s dobrým pingem a průměrným aimem je celkem vhodné používat plasu a mini, jelikož při nízkém pingu (do 60) mají dosti vysokou činnost. Královská zbraň pro hráče s malým pingem a dobrým aimem je sniper.


  • P.S: Pokud hrajete s vysokým pingem a divíte se, že Vám nejdou na internetu komba, ač je při ofline hraní slušně umíte, nezoufejte. Komba děláte jako vždy, avšak právě díky pingu je Váš počítač nezobrazuje.



 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky