Hlavní nabídka
Zvláště na českém internetu uslyšíte o lamách na pingu a o lagách. Následující řádky by Vám měli přiblížit o co jde. Následující informace platí za normálního stavu na internetu. V případě, že máte sdílené připojení, či je-
Hratelnost hry na internetu ovlivňuje kromě vlastního umu a výkonu počítače, aby uměl plynule zobrazovat hru, také hodně kvalita připojení. To že máte třeba 1Mb pevnou linku přes satelit je pěkné, ale na hraní po internetu téměř nepoužitelné. Jelikož doba, kdy Vaše data vyletí z antény do satelitu, tam zpět na zem, do serveru se založenou hrou, zpět do satelitu a zpět k Vám bude určitě více jak 0,5 sekundy a to je jakákoliv hra hraná v reálném čase nehratelná. Toto spojení je vhodné pouze na surfování po internetu či stahování. Hry jako je například Unreal tournament, zaleží dosti na pingu. Ping je odezva serveru v milisekundách. V praxi to zjednodušeně znamená, že pokud máte ping 100, vyměníte si data se serverem, kde je hra založena v průběhu hry každou desetinu sekundy. Z toho vyplývá, že čím máte nižší ping na daný server, tím lépe.
Zbožné přání při hře na internetu je většinou ping do 20. To se dá hrát naprosto plynule a bez trhání obrazu, jenž způsobuje vysoký ping. Tento ping na internetu nejspíše nikdy nedosáhnete a reálný je pouze na LAN. Ping do 40, na němž se dá také hrát dosti slušně dosáhnete buď na ADSL či na internetu přes kabelovku. Další již se začínajícími obtížemi se dá hrát s pingem do 80. To již hra není plynulá a sem tam se cukne a Vaše akce se stanou opožděné. Tento ping se dá dosáhnout na ISDN. Ping kolem 120-
V případě, že je ping velmi vysoký, což je asi od 500 a výše (mě známý rekord je 17000 -
Další problémy ve spojení způsobuje takzvaný PL jinak řečeno packet lost. Jde o dosti nepříjemnou záležitost. Data mezi Vaším počítačem a serverem se někde ztratila. Packet lost zjistíte společně i s aktuálním pingem po stisknutí klávesy F6 ve hře. Packet lost se udává v procentech. Pokud dosahuje několika procent, zbraně jako minigun ztrácí silně na účinnosti. V případě několika desítek procent, se hra stává nehratelnou. Díky této poruše ve spojení server zapomene, že jste vystřelili na soupeře, nejdou sbírat náboje a podobně. Tato porucha nijak nemusí souviset se špatným pingem.
Pro hráče s vysokým pingem (100 a více) je prakticky nepoužitelný sniper a silně snížená účinnost plasmy a minigunu. I použití RL je velmi ošemetná záležitost, jelikož díky pingu se celkem často (ač úplně nesmyslně) sami sebe trefíte vlastníma raketama do zad. Proto tito hráči hodně používají ASMD. Naopak pro hráče s dobrým pingem a průměrným aimem je celkem vhodné používat plasu a mini, jelikož při nízkém pingu (do 60) mají dosti vysokou činnost. Královská zbraň pro hráče s malým pingem a dobrým aimem je sniper.
P.S: Pokud hrajete s vysokým pingem a divíte se, že Vám nejdou na internetu komba, ač je při ofline hraní slušně umíte, nezoufejte. Komba děláte jako vždy, avšak právě díky pingu je Váš počítač nezobrazuje.