Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > UT > Videa z dem__________červen 2004 (10/06)

Unreal Tournament
 

 
 
  • To, že z dema z UT jde udělat video, je věc vcelku známá. Skalní pařani samozřejmě ví jak na to, ale existuje skupina lidí, jenž nejsou dlouholetý hráči UT, avšak již mají několik desítek her za sebou. Ti se na mě dost často obracejí s prosbou, jakže mají dostat demo do klasického videosouboru, jenž pak pustí na jakémkoliv počítači. Nebudu se zabývat vlastním střihem a ozvučováním UT videa (export, jenž mě je známý neuchovává bohužel zvuk), ale vlastním převodem moje_hra.dem na moje_hra.avi. Existují další možné alternativy, jak dostat video z UT, avšak já zde popíši jeden způsob, jenž mám ověřen a jenž používám.


  • Pro vytvoření videa potřebujete dva programy. Tím prvním je UT Movie 436 a druhým Virtual Dub 1.5.10.1 se všemi pluginy. Alternativou k Virtualdubu je Videomach 2.7.0, jenž tu však popisovat nebudu. Oba programy lze stáhnout u mě v příslušné sekci. Pokud jsem odehrál nějakou zajímavou hru, jenž jsem nahrával, přesunu demo do zvláštního adresáře, kam dávám všechny zajímavé dema.(Mohu ho nechat i tam kde je, ale pak je hůř k nalezení, pokud k exportu nedojde velmi brzy.) Nejdříve si demo prohlédnu přímo v UT a poznamenám si, kde jsou zajímavé momenty. Poté pustím UT movie, jenž mě nastartuje UT s jiným konfigem a vše je silně zrychlené.Na začátku vám naskočí okno s nastavením. Nastavte export do jpg a 30fps.Můžete nastavit i rozlišení. Doporučuji 800x600. Export do přímo do videa sice je tam také, avšak i na XP2400+ byl procesor natolik zaneprázdněn, že se mě export dema nepodařilo nikdy řádně ukončit a vždy došlo na násilné shození exportního programu.


  • Klasicky opět pustím přehrávání dema a pomocí stopek na hodinkách si poznamenám čas, kdy daná akce proběhla. Poté si demo pustím ještě jednou a pár sekund před uplynutím poznamenané doby pustím export dema klávesou F12. Demo bude nyní naopak velmi pomalé. Poté, co akce, jenž jste chtěli zaznamenat proběhla, tak stiskněte opět F12, čímž ukončíte export, čímž se přehrávání opět silně zrychlí. a přehrávání ukončete.Rychlost přehrávání můžete ovlivňovat klávesami F3-F9. Tento způsob se hodí, že chcete zaznamenat 2-3 akce. Pokud v demu máte akcí podstatně více, exportuju demo celé a pak vlastní akce z toho vystříhám. Na každou minutu záznamu počítejte tak 350MB. Nezapomeňte též na to, že je to pouze mezistupeň a že budete potřebovat dalších 100Mb na každou minutu + nějakou tu rezervu pro odkládací soubor pro WIN. Nedoporučuju používat divX či podobnou velkou kompresi hned na začátku, jelikož výsledný videosoubor tímto hodně ztratí na kvalitě.


 
  • Poté, co jste exportoval vše, co jsem měl v úmyslu, exportní program ukončím a spustím VirtualDub. Tam přes menu dám Open Video file s filtrem All types a najděte ve hře na HDD v Systemu podadresář Capture. Při každém novém spuštění se vám objeví v tomto adresáři podadresář Capture0, Capture1,.... Mám na myslí nové puštění programu. Pokud budete exportovat z jednoho dema dvě sekvence, tak se vám uloží do jediného adresáře. Tam klikněte na první soubor s názvem Shoot000000000. Program načte celou sérii vygenerovaných obrázků do paměti. Poté dejte Save As . Vyplním název soboru, zadám cestu a přepnu uncompressed RGB na Indeo Video 5.10. Možná naleznete ve své nabídce lepší kodek, ale já používám tento. Po potvrzení se začne generovat vlastní avi soubor. Pokud nechcete sledovat video při generování, vypněte v liště, jenž po začátku generování naskočí Show input a Show output a výsledkem bude tak 2/3 původního času. I tak počítejte že se vám bude video generovat (na slušném počítači) rychlostí asi 8x déle než je jeho reálná doba.


  • Nyní již záleží na vás, jak se získaný videomateriálem naložíte. Jen vězte, že záběr by měl trvat alespoň 5 sekund a nezapomeňte též na úvod a závěr před akcí, jenž hodláte prezentovat. Není nic horšího, než že záběr trvá přesně tak dlouho, jak akce. Dejte divákovi pár sekund na rozpoznání situace, aby mohl vaši akci správně vychutnat. Nepomíjejte i to, že případné přechody či efektní prolínačky vám také vezmou část záběru, kdy není jasně vidět, co se vlastně děje. Videí mám z dem už několik desítek, avšak po čase zjišťuji, že některé akce nejsou tak cool, jak se zdály být v okamžiku, kdy jsem se je rozhodl exportovat.Takže platí, že méně je někdy více.

 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky