Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > Články > Ze života > Jak mě opravovali mobil_________říjen 2015 (11/15)

Články > Ze života
 

 
 
  • Poté, co jsem se pokusil neúspěšně pokusil opravit vylomený mikrousb konektor mého mobilu THL T11 u Mironetu. Následně jsem vymohl vrácení poplatku za "diagnostiku", jelikož ač přímo tuto konkrétní opravu ( mikrousb) konkrétnéího (mého) mobilu nabízeli v ceníku ( a současné dny stále vsele dál nabízejí ), ač tuto opravu nejsou schopni zajistit. Viz starší článek.  Obrátil jsem se proto přímo na firmu zastupující THL na našem trhu. Tvrdili mě, že opravu bez problémů zvládají. Sice za nemamlých skoro 1400 Kč, ale uměli. Jelikož jsem nebyl na internetu schopen dohledat zda mám telefon přinést na adresu uvedenou v kontaktu, a netušil jsem jakou mají otvírací dobu, poslal jsem jim email s dotazem na upřesňující informace, jelikož posílat ho poštou se mě nechtělo. Odpověď jsem dostal přesně za týden, ale to byl mobil na cestě zásilkovnou do pardubické firmy, již jsem se kontaktoval na androidfóru.


  • Tam mě oslovil moderátor a současně i pravděpodobně i jeden ze spolumajitelů firmy. Říkal, že jim to mám zaslat přes zásilkovnu a že se na to podívají. A pokud to nepůjde spravit, nebudu muset nic platit. Což mě dost překvapilo, jelikož i firma zastupující u nás THL chtěla každopádně zhruba 400 Kč na to, že se na to podívají, což bylo o 100 Kč více, než za podívání chtěl Mironet.


  • I když mě říkali, že zásilkovna zachází s balíčky slušně, nechtěl jsem nechat nic náhodě. Mobil jsem obalil jjemným tenkým molitanem, vložil mezi dva kartóny, přelepil zolačkou, jenž jsem následně omotal pottravinářskou fólií. Něsledně jsem ho vložil do bublinkové obálky. Celeé toto uskupení jsem zabalil do několika vrstev bublinek a přelepil izolačkou. Už si přesně nepamatuju, zda jsem bednu ještě nějak dovycpal. Takže jsem se o mobil rozhodně nebál, i kdyby z s balíčkem hráli třeba i fortbal.


  • Pokud jsem si myslel, že vše půjde snadno, mýlil jsem se. Ne že by z firmy Mmshop nebyli ochotní a velmi vztřícní a i o víkendech odpovídali na emaily s nebývalou rychlostí - prakticky obratem. První problém nastal se zásilkovnou a druhý s externím technikem. Jelikož býd dneska bez mobilu, je jako být nahý, požádal jsem bráchu o zapůjčení náhradního. Bratr mě půjčil vceku pěknou Nokii C7 s dotykovým displejem. Chvíli jsem s ní volal, jenže asi dík funkci potlačení šumu, se mě stávalo, že když jsem mobil nedržel přesně podle návodu, druhá strana mě neslyšela. Proto mě asi po týdnu přesvědčila přítelkyně, abych začal používat její náhradní mobil. Byl to sice občejný Samsung GT-E1081T. Malý nedotykový displej, těžko ovladatelné klávesy, ale při volání nebyl žádný problém. Jen díky klávesám bylo o nervy napsat některá slova v sms. Klávesy někdy nereagovaly, jindy zas přehnaně rychle. Jeho nespornou výhodou bylo, že je oproti mému telefonu THL T11 malý a skladný.


  • Jelikož jsem zásilkovnu nikdy nepoužil na zasílání, vyptal jsem se na androidfóru, jak na to. Bylo mě řečeno, že mě na dané zásilkovně mě vysatví potvrzení o předání jako na poště. Na zásilkovně nedaleko Florence v ulici Za poříčskou branou byla paní, co byla sice velmi ochotná, ale potvrzení vystavit neuměla. Tak jsem si alespoň nechal dát razítko na servisní list, jehož kopii jsem měl náhodou sebou. Než mě mobil opravili, tak zmíněnou zásilkovnu přesunuli přímo na Solkolovskou. Čekal jsem nějakou reakci z Mmshopu o přijetí zásilky, a tak jsem je asi týden po odeslání kontaktoval. K mému zděšení jsem zjistil, že mobil k nim na opravu nedorazil. Volal jsem tedy na zákaznickou linku zásikovny, kde mě sdělili, že zásilka je někde v nějakém skladu a čeká na výzvu od Mmshopu na její odeslání. Když jsem toto napsal emailem na servis, dostal jsem prakticky obratem odpověď, že tento příkaz je generován tím, že vyplním formulář o servisu na jejich stránkách. Po opětovném zavolání do Zásilkovny jsem se ujistil, že balíček další den pošlou. Tuto informaci jsem zaslal též do Mmshopu a tam se mě dostalo ubezpečení, že můj mobil začnou opravovat hned, jak dokončí ty rozpracované, jelikož za dobu, kdy mě mobil visel u Zásilkovny přišly pochopitelně další a jelikož bylo těsně po dovolených, nebylo jich málo. Na můj otaz, kdy zhruba bude můj mobil opraven, dostalo se mě odpovědi, že asi do 14 dnů.


  • Zhruba za čtrnáct dů jsem se ozval znova, jelikžo jsem mobil stále neměl. Bylo mě sděleno, že by mě mohl dorazit mobil dorazit v pátek ( bylo úterý).  Bohužel místo toto jsem v neděli dostal email, že technik opravil jiný THL T11, jenž měl stejnou závadu. Za to mě dali v výraznou asi 25% slevu na opravu. Nakonec jsem obdržel ve středu zprávu, že zásilka je na cestě. Jelikož jsem byl nenocný, tak jsem se v pátek na naléhání přítelkyně stavil na blind v zásilkovně, zda už můj mobil nedorazil. Nedorazil. Minuli jsme se jen kousek, jelikož zhruba za dvě hodiny jsem dostal zprávu, o tom, že ho tam již mám. Jelikož jsem stále na nemocenské, navrhla mě přítelkyně, že se pro můj mobil staví a přinese mě ho v sobotu, jelikož v pátek to už nestíhala.


  • Tak jsem si mymslel, že končil téměř dva měsíce trvající problém s opravou mobilem, jenž začal mým lehkým pádem na kole 4. září. Bohužel konektor opravili, ale něco se s mobilem stalo, protože nedobíjí a ani nebootuje. Přitom když jsem si potřeboval před odesláním podívat na nějaké termíny v kalendáři, mobil jsem ještě nakrátko pustil a termíny opsal. Pak mě telefon i když jsem se ho pokusil nabít, mobil na nedostatek energie zdechnul. Nabíjet šel, ale člověk musel podržet ve správné poloze mikrousb konektor, aby měl kontakt. Takže oprava mobilu pokračuje daším dějstvím a co nevidět načně třetí měsíc. :-(( Je pravda, že jsem nechtěl, aby přehrávali SW, ale to bylo v době, kdy mobil fungoval. A i když SW nefungoval, tak mě ho stejně zaslali, místo toho, aby mě dali vědět, že není funkční, zda s tím chci něco udělat.


  • Následovalo opětné poslání mobilu do opravny přes zásilkovnu. Opět byl problém s dokladem o zaslání. Byl tam pán, jenž o tomto problémů věděl a vytisknul mě formulář, jenž jsem měl dostat emailem, ale zásilkovna ho při zpětných zásilkách do emalů nepřikládá. Z opravy se vrátil  (byl na poště) po 14. dnech, ač software běžně nahrávají za dva dny. O den to prodloužila ještě pošta, jelikož až jsem tam byl den předtím a ptal jsem, zda kromě zásilky, co pro kterou jsem si byl, tak sice mobil na poště už byl, ale na poště mě tvrdili opak. Večer jsem se pak dotázal emailem servisu, jak to vypadá s mým mobilem a odpovědí mě byl trasovací link zásilky. Z něj vyplývalo, že v době, kdy jsem na poště byl (těsně před zavírací hodinou v 19 hodin), pro jinou zásilku, byl mobil už od 12 hodin na poště. Druhý den jsem našel ve schránce klasický lístek o tom, že zásilka nebyla doručeana, jelikož byl dům uzamčen. Na tom by nebylo nic divného, jelikož se opravdu dům zamyká. Jenže je v tom háček. Schránky, kam lístek hodili, je právě za jedinými dveřmi, co e v domě zamykají. Mám vyzkoušeno, že i když jsem doma, najdu ve schránce lístek "adresát nezastižen", přitom nám již několik let nám zvonky bezproblémově fungují, jelikož pošťák zvonek nepoužije a jen hodí oznámení.


  • Tak doufám skončilo 64 dní bez mobilu od doby, kdy jsem dal svůj mobil popvé opravit.

 

NEW

  • Epilog:

Po nepříliš zdařilé opravě mobilu, kdy jsem ho musel posílat na opravu 2x a čekat dva měsíce, jsem se zděsil, když se mě povedlo vytrhnout konektor znovu. Nyní jsem ale zkusil jednu firmu z Hloubětína a užasnul jsem. Sice jsem opět zplatil asi 700Kč za opravu, ale byla prakticky na počkání (asi za hodinu) a telefon fungoval vesele dál a nic se nemuselo flashovat, ani mě s ledovým klidem nepředal nefunkční mobil se slovy "chtěl jste přece opravit jen ten konektror" . Takže mobil sice nefungoval, ale jeliož jsem ho nechtěl uvést do funkčního stavu (proč taky, když jsem odeslal funkční mobil, akorát s utrženým konektorem). a tak mě konektor sice připájeli, ale to že telefon není funkční, jim vůbec nevadilo. Očekával bych, že zavolají/napíšou, že mobil není funkční a kdyby se opravil, stálo by to to tolik a tolik a zda ho chci nebo nechci opravit. V předchozím servise mě vehementně přesvědčovali, že rozdělená paměť je špatně a že má být spojená. Jaké bylo moje překvapení, kdy jsem měl opravený mobill doma a zjistil, že i ta jejich rom má paměť telefonu dělenou. Trochu se zrychlil fix na GPS, ale nová ROM neumí jednu zásadní věc, kterou citelně postrádám. A to, že jsem byl online z druhé simky, i když jsem z první volal. Ideální při hovoru, kdy bylo potřeba zjistit nějaké informace na internetu. Teď musím zavěsit, potřebné vyhledat na internetu a pak opět zavolat. Dřív s tou "příšernou ROM" to šlo bez potíží souběžně. No co se dá dělat.
NEW

Průběh opravy:

4. září 2015
Na polní cestě nad Mirošovicemi za tmy, ač se silným led světlem , padám z kola a díky připojené powerbance jsem si nalomil dobíjecí mikrousb. Mě se až na škrábanec na stehně od sedla nestalo vůbec nic.

Den 0. 7. září 2015
Dávám telefon do opravy do Mironetu.

Den 2. 9. září 2015
Mobil mě v Mironetu vrací s tím, že ho nedokáží opravit. Přesto, že tuto konkrétní opravu u mého mobilu maljí v ceníku, vyžadují poplatek za diagnostiku. Bez něj mě nechtějí mobil vydat.
Kontaktuji proto české zastoupení THL s tím, že chci dát opravit mobil k nim, ale chci potvrdit adresu, kam mám mobil zanést a ptám se též na otvírací dobu.

Den 3. 10. září 2015
Píšu na zákaznickou linku Mironetu, kde mě přislíbí navrácení poplatku za diagnostiku. Za pár dní mám peníze zpět na účtu.

Den 8. 15.5. 2015
Zasílám mobil na opravu do opravny v Pardubicích *)

Den 9. 16. září 2015
Dostávám odpověď na otázky jenž jsem zaslal na české zastoupení THL, ale tou dobou je mobil už na cestě do Pardubic.

Den 16. 24. září 2015
Píšu do servisu v Pardubicích a ptám se na mobil. Dostávám zprávu, že mobil zatím nedorail. Po dvou telefonických dotazech na Zásilkovnu a emailové korespondenci se servisemse balíček zaseklý ve skladu v Počernicích Zásilkovny vydává do pardubického servisu.

Den 35. 13. října 2015
Ptám se, jak to vypadá s opravou mobilu. Je mě řečeno, že by mě mobil mohl za tři dny dorazit.

Den 41. 19. října 2015
Píšou mě ze servisu, že externí technik omylem opravil druhý stejný mobil se stejným problémem. Za toto zdržení dostávám 25
% slevu na opravu.

Den 43.
21. října 2015
Dostávám email ze servisu, že Zásilkovna, jenž jsem si vybral ( Za poříčskou branou) už neexistuje a místo toho je přímo na Sokolovské nedaleko metra.
Stejný den dostávám od Zásilkovny email, že balík je na cestě.

Den 45. 23. října 2015
Kolem 11 hodiny jdu kolem zásilkovny na Florenci a na popud přítelkyně se ptám zda už můj balíček nedorazil. ještě ne. Ale dvě hodiny poté mám zprávu, že balíček dorazil.

Den 46. 24. října 2015
Jelikož jsem stále na nemocenské, tak mě přítelkyně přináší balíček s mobilem domů. Mobil má opravený utržený mikrousb konektror, ale nenabíjí ani nebootuje, ač tyto problémy předtím neměl. Píšu email na servis a čekám na odpověď.

Den 47. 25.října 2015
Dostávám odpověď, že jsem chtěl zachovat data v mobilu a proto nenahráli nový SW, i když data z mobilu nelze nijak zachránit.

Den 48. 26. října 2015
Domlouvám se se servisem, že jim mobil opět zašlu na přehrání SW

Den 49. 27. října 2015
Servis pro mě vytvořil zakázku pro zásilkovnu, abych mohl mobil zaslat na přehrání SW.

Den 50. 28. října 2015
Předávám balíček s mobilem zásilkovně.

Den 63. 11. listopadu 2015
Jsem na poště těsně před zavírací dobou v 19 hodin pro jinou zásilku. Ptám se, zda tam nemám ještě nějakou jinou. Prý nemám. Večer píšu servisu, jak je to s opravou. Ten mě obratem zasílá odkaz na trasování zásilky, ze kterí vyplývá, že v době mé návštěvy pošty tam zásilka a mobilem byla už od 12 hodin.

Den 64. 12. listopad 2015
Ve schránce za jedinými zamykacími dveřmi v domě nalézám lístek o zásilce. Důvod nedoručení - "uzamčení domu". Večer opět těsně před 19 hodinou si jdu vyzvednou opravený mobil. Je už plně funční!!


Poznánmka: Datumy označené *) jsem byl nucen odhadovat, jelikož si je nepamatuju a nemám jak je přesně určit.

 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky