Speed's page

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Speed's page > Články > Ze života > Jak jsem si pořídil digitální kabelovku_________leden 2009

Články > Ze života
 

 
 

V článku já a UT jste si mohli přečíst o tom, jaké jsem měl potíže při zřizování internetu na svém bývalém bydlišti. Poté, co jsem se před několika roky přestěhoval, se mně opět problémy nevyhnuly. Byly však naštěstí kratšího rázu. Ač soused přes chodbu internet od UPC měl, mě tvrdili, že internet v mém novém bydlišti zavedený není. Když jsem si nechal před vánoci vyměnit jeden starý balíček služeb za druhý, dle mého názoru výhodnější, problémy jsem už nečekal. Bohužel marně.

Všechno odstartovala nabídka UPC na balíček služeb. Bylo to celkem výhodné. Měl jsem 30 analogových programů a internet 12Mb. Přibližně za 60% mého původního poplatku nabízeli digitální
TV s 60 programy, analogovou (jenž částečně dublovala digitální) se 40 programy, setobox s 160giga HDD (jemuž říkají DVR), internet 10Mb a pevnou linku s tarifem, kde bylo možné volat mimo špičku na pevnou zadarmo. Což jsem nehodlal příliš využívat, zato linka zadarmo na dispečink UPC jsem uvítal. Netušil jsem však, že ji využiju až tak hodně.

Ke změně služeb u UPC jasem se rozhodl někdy v listopadu. Jelikož vím, jak je časově i finančně náročné se k nim dovolat, využil jsem proto formulář na jejich webových stránkách. Psali tam, že mě do 48hodin kontaktují, ale nestalo se tak. Zavolali mě asi za týden, v době, kdy už jsem začal vážně uvažovat o tom, že jim zavolám, co je s mojí objednávkou. Operátorka mě však k mému překvapení sdělila, že ač balíček, jenž jsem si vybral, mě momentálně nemohou poskytnout, jelikož jim nepřišly setoboxy s HDD s tím, že nové mají dorazit někdy v únoru. Tak mě tím, že něco nabízí a přitom to nemohou poskytnout, dost vadilo. To i proto, že se blížili vánoce a v tomto čase je pro mě každá ušetřená koruna dobrá.

K mému údivu se ozvali počátkem prosince, že mě to přijedou zapojit. V průběhu onoho dne mě kontaktoval technik, zda bych nemohl přijít dřív, než na dohodnutou 17 hodinu. Což jsem nemohl,
jelikož už i tak běžně v práci končím v 17 hodin a domů mě to také zabere nějaký ten čas. Docela mě překvapilo, že vlastní DVR přinesl jen tak podpaží. Všechno zapojil s tím, že nechá poslat nový ovladač, jelikož fungoval špatně a to i přesto, že jsem do něj dal vlastní čerstvý baterky. Když jsem se ptal na návod k zařízení, tak prohlásil, že je to jednoduchý, že k tomu není potřeba. Odjel s tím, že asi za hodinu by se mě měly odemknout placené digitální programy.

Když ani druhý den placené programy nešly, zavolal jsem na UPC, aby s tím něco udělali. Zkusili dálkový restart zařízení, ale nic se nestalo. Totéž, ale o pár dní později se to ještě zopakovalo, ale opět
bez jakéhokoliv výsledku. Dálkový ovladač fungoval taky, jak se mu zachtělo. Někdy fungoval normálně, někdy se muselo zamířit z bezprostřední vzdálenosti na čidlo a někdy taky nefungoval vůbec. Jelikož drtivá většina funkcí se dala ovládat pouze přes dálkový ovladač, tak to byl docela problém

 

Jelikož přes vánoční svátky technici nejezdili, tak jsem byl nucen tento problém odložit na leden. V lednu jsem opět volal na UPC s tím, že potřebuji vyměnit dálkové ovládání a nejspíš celý DVR a tak mě poslali technika. Znovu na 17 hodinu. Také volal, zda by mohl přijet dřív, ale nakonec mě kolem 19 hodiny (měl přijet mezi 17 – 20 hodinou), že to nestíhá a že mě nechá přeobjednat. S tímto jsem souhlasil, jelikož vyměnit DVR za setobox bez HDD, což byla běžná praxe, jsem nechtěl. DVR sebou neměl a to i přesto, že mě na UPC mě ubezpečovali, že ho bude mít technik sebou, aby ho mohl rovnou vyměnit, pokud to bude nutné.

Po třech týdnech od instalace, jsem našel na svém mobilu sms, že se mě nemohli dovolat a ať jim zavolám. Zvláštní bylo to, že žádný ztracený hovor jsem neměl a v době, kdy mě přišla tato sms jsem
se od mobilu nehnul ani na krok. To co následovalo, byla noční můra. Volal jsem tedy na UPC a tam jsem se asi po 15 minutách dostal konečně na řadu. Telefon vyzváněl a následně to vypadlo. A byl jsem opět na začátku jejich hlasového menu. Odčekal jsem si dalších 15 minut a opět to vypadlo. Zavolal jsem tedy potřetí a konečně to zvedla operátorka. Sotva jsem stihnul představit, vypadlo to opět. Naštěstí mě pak na mobil (na nějž se nemohli předtím dovolat) zavolali a pokračovali v rozhovoru. Netrvalo dlouho a hovor se opět přerušil. Operátorka mě znovu zavolala na mobila a konečně jsme se dohodli s tím, že mě předá kolegyni a s ní se dohodnu na době výjezdu technika. Ozvala se známá melodie a spojení opět vypadlo. Za chvíli mě volala další operátorka, se kterou jsem se dohodnul na termínu s tím, že vyžaduji výměnu DVR za DVR, pokud to bude nutné, nikoliv za setobox bez HDD.

Technik co přijel, opět o žádném DVR co měl sebou vzít z centrály UPC nevěděl, měl však
shodou okolností jeden zabalený sebou. Poté, co ověřil, že ani DVR ani dálkové ovládání není plně funkční, vyměnil mě ho za ten, co přivezl. Byl celkem překvapen, že nemám žádnou krabici od původního DVR a že nemám k DVR návod. Krabici použil na vadné DVR a návod mě nechal. Poté, co mě v krátkosti ukázal, jak mám s DVR zacházet a upozornil mě na drobné mouchy a poté odjel. Asi po hodině se mě odblokovaly všechny placené programy i ty co jsem neměl zaplacené a DVR konečně bylo plně funkční.

Na UPC jsem poslal žádost o reklamaci, tak jsem zvědavý, jak to dopadne. Úplná nabídka
programů přestane fungovat za 10 dnů od zprovoznění DVR, což bude v těchto dnech.

 
 

 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky